Агамограф: 3D мистецтво своїми руками
Чи багато нині живих художників мають винаходи,
названі їхніми іменами?
На пам'ять не приходить жоден ...
Тому з подивом дізнаємося про такого ізраїльського художника, як Яаков Агам. Агама (Гібштейн)
Я'аков (народився в 1928 р, Рішон-ле-Ціон), ізраїльський художник, один з
піонерів в так званому оптичному і сучасному кінетичному мистецтві. Вивчав живопис
в школі Бецалель в Єрусалимі і в Академії абстрактного мистецтва в Парижі. У
1952 р почав дослідження третього виміру і руху стосовно живопису. У 1963 р на
Бієнале в Сан-Паулу (виставці, яка відбувається раз на два роки) йому була
присуджена перша Міжнародна премія за дослідження в галузі мистецтва.
Вихідна ідея робіт
Агама може бути визначена як прагнення вийти за межі обмеження творів мистецтва
в просторових рамках, ввести в них категорію часу. Цю ідею він здійснив,
створивши рельєфні картини, що складаються з рухомих частин, положення яких
може бути змінено переміщенням картини або глядача. Агам застосував той самий
підхід до інших областей творчості. У 1958 р він розробив процес листи, при
якому слова наносяться одне на інше, що змушує читача одночасно сприймати
кілька ідей.
Агам зняв фільми (1956-57), в яких показав
ефект руху в образотворчому мистецтві. Заснував експериментальний театр
(1959-62), в якому одночасно відбуваються дії на чотирьох сценах, які
перебувають в залі для глядачів. Ним створені об'єкти, в яких визначені співвідношення
між звуком і світлом (1962-67), а також скульптури (1966-67). Агама
спроектовано художньо-кінетичне твір «Драбина Якова» для оформлення фойє в
будівлі «Біньяней ха-умма» в Єрусалимі, «Мигдалей Neeman».
У 1973 р ретроспективна виставка творчості
Агама демонструвалася в музеях Амстердама, Дюссельдорфа, Лос-Анджелеса і
Тель-Авіва. У 1986 р на площі Дізенгоф в Тель-Авіві за проектом Агама,
розробленим в 1973 р, встановлена кінетична скульптура-фонтан зі
світломузикою.
Скульптура, на думку Агама, знаменує єдність мистецтва, науки і техніки. Те ж поєднання «основних елементів світу» (води, вогню і металу - колони і поліровані зірки Маген-Давид, що вінчають їх) Агам використовував в символічній конструкції, присвяченій Катастрофу (встановлена в 1987 р) поблизу Західної стіни в Єрусалимі. Звернення до оптичної та кінетичної скульптури Агам пояснює ідеєю іудаїзму і його постійного розвитку.
Скульптура, на думку Агама, знаменує єдність мистецтва, науки і техніки. Те ж поєднання «основних елементів світу» (води, вогню і металу - колони і поліровані зірки Маген-Давид, що вінчають їх) Агам використовував в символічній конструкції, присвяченій Катастрофу (встановлена в 1987 р) поблизу Західної стіни в Єрусалимі. Звернення до оптичної та кінетичної скульптури Агам пояснює ідеєю іудаїзму і його постійного розвитку.

Ось наприклад відео, яке демонструє одну з кінетичних моделей The
Beating Heart (б'ється серце).

А ще більший подив викликає його винахід, агамограф (agamograph = Agam + graph), за яке він отримав медаль Коменського в нагороду від ЮНЕСКО за візуальну освіту дітей молодшого віку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий